Conform H.G. 355 din 2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, H.G. 1169 din 2011 pentru modificarea si completarea H.G. 355 din 2007, precum si Legea 319 din 2006, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, atunci cand este vorba de angajarea, mentinerea in functie, reluarea sau schimbarea activitatii de baza, salariatul trebuie sa efectueze un control medical si o verificare a aptitudinilor psiho-profesionale.
Astfel, sunt solicitate investigatii medicale care trebuie completate cu servicii de psihologia muncii.
Evaluarile psihologice solicitate sunt cele care vor conduce la intocmirea unei fise de aptitudini pentru salariat.
Este vorba de:
Examinari psihologice la angajare;
Examinari psihologice pentru mentinere in functie;
Examinari psihologice in vederea promovarii;
Examinari psihologice pentru autorizarea exercitarii diferitelor meserii si profesii cu grad mare de risc si periculozitate (lucrul la inaltime, in conditii de izolare, sub tensiune, persoane cu functii de decizie, cadre didactice, lucru in mediu toxic, lucru in zgomot, electricieni, muncitori in constructii, functionari publici);
Evaluare periodica;
Testare psihologica la schimbarea sau reluarea activitatii;
Recrutare si selectie de personal;
Consiliere psihologica pentru orientare–reorientare/reconversie profesionala.